Tuesday, July 17, 2012

DOA SAYA UNTUK SI DIA YANG SAYA CINTAI

Pada bulan Disember 2011, untuk pertama kalinya hidup saya terasa begitu sunyi tanpa insan ini. Ketika itu  saya berada di Melaka. Sementara menanti anak-anak bermain di taman permainan, saya melihat sekeliling saya. Sungguh ....hidup ini terasa begitu tidak bermakna sekali..MY LIFE IS SO MEANINGLESS WITHOUT HIM. Insan yang telah saya  tinggalkan ini, kini tidak percayakan saya lagi. Ketika saya ingin kembali kepadanya...dia sudah menolak saya dari hidupnya.


Jalan terakhir yang saya ada hanyalah DOA. Walau hubungan kami sudah terlerai, saya berpegang pada janji Allah. Insan ini sudah mendoakan hubungan kami di setiap tempat mustajab di Tanah Suci.

Dengan penuh rasa rendah diri dan penuh keinsafan, saya memohon kepada Yang Maha Berkuasa agar mengampunkan segala dosa saya dan memberi saya peluang yang terakhir. For the very first time, saya sedar kekhilafan saya. Saya sedar saya terlalu 'fecal'. Saya sedar fikiran saya mudah berubah-ubah. Saya benar2 sudah insaf. Dalam tangisan, saya memohon Allah memperkenankan doa saya. Saya berjanji akan menjaga hubungan dengan insan ini sekiranya doa saya di makbulkan. Ini antara doa yang saya baca.

Bismillah (al rahman al rahim)
Ya Allah, tuhan yang lebih mengetahui sesuatu,
Kau kembalikan lah semula ........................... dalam hidupku,
Kau restuilah hubungan kami berdua, dekatkanlah jodoh kami, temui kan lah kami semula,
Jangan kau pisahkan kami, bukakan lah pintu hati kami untuk kami saling menyayangi dan lebih memahami, kau limpahilah nur hidayah mu kepada kami ya Allah.
Sesungguh nya dia amat bermakna sekali dalam hidupku, sesungguh nya dia lah terletaknya segala impian dalam hidupku, sesungguhnya tiada yang lain ku sayang dan cinta selain dia. Engkau bukakan lah pintu hatinya untuk memahami akan segala isi hati ku terhadapnya. Engkau lembutkan lah hatinya. Engkau buka kan lah pintu hatinya untuk menyayangiku, mengasihiku dan menyintaiku seperti mana aku sayang, kasih dan cinta padanya. Engkau berikanlah kami kekuatan dalam mengharungi apa jua rintangan dan ujian dari mu. Sesungguhnya aku redha dan menerima kehadirannya dalam hidup aku seadanya dan aku juga lebih bersyukur kepada setiap nikmat yang telah kau kurnia kan kepada ku. Kau rahmatilah perasaan kasih sayang kami berdua. Berikan lah ruang kepada kami untuk bersama semula. Berikanlah ruang kepada keluarga kami berdua untuk menjalinkan hubungan persaudaraan bersama. Engkau tunaikan lah segala apa yang kupinta. Jadikanlah cita-cita ku menjadi kenyataan. Engkau kurniakan lah kami semua penolongmu agar membimbing kami untuk terus berada di jalan mu yang benar. Sesungguhnya walaupun apa jua yang berlaku antara kami, dia tetap segala galanya bagi aku dan dirinya amat bermakna dalam hidupku. Amin ya rabbal alamin.