Tuesday, July 17, 2012

DOA SAYA UNTUK SI DIA YANG SAYA CINTAI

Pada bulan Disember 2011, untuk pertama kalinya hidup saya terasa begitu sunyi tanpa insan ini. Ketika itu  saya berada di Melaka. Sementara menanti anak-anak bermain di taman permainan, saya melihat sekeliling saya. Sungguh ....hidup ini terasa begitu tidak bermakna sekali..MY LIFE IS SO MEANINGLESS WITHOUT HIM. Insan yang telah saya  tinggalkan ini, kini tidak percayakan saya lagi. Ketika saya ingin kembali kepadanya...dia sudah menolak saya dari hidupnya.


Jalan terakhir yang saya ada hanyalah DOA. Walau hubungan kami sudah terlerai, saya berpegang pada janji Allah. Insan ini sudah mendoakan hubungan kami di setiap tempat mustajab di Tanah Suci.

Dengan penuh rasa rendah diri dan penuh keinsafan, saya memohon kepada Yang Maha Berkuasa agar mengampunkan segala dosa saya dan memberi saya peluang yang terakhir. For the very first time, saya sedar kekhilafan saya. Saya sedar saya terlalu 'fecal'. Saya sedar fikiran saya mudah berubah-ubah. Saya benar2 sudah insaf. Dalam tangisan, saya memohon Allah memperkenankan doa saya. Saya berjanji akan menjaga hubungan dengan insan ini sekiranya doa saya di makbulkan. Ini antara doa yang saya baca.

Bismillah (al rahman al rahim)
Ya Allah, tuhan yang lebih mengetahui sesuatu,
Kau kembalikan lah semula ........................... dalam hidupku,
Kau restuilah hubungan kami berdua, dekatkanlah jodoh kami, temui kan lah kami semula,
Jangan kau pisahkan kami, bukakan lah pintu hati kami untuk kami saling menyayangi dan lebih memahami, kau limpahilah nur hidayah mu kepada kami ya Allah.
Sesungguh nya dia amat bermakna sekali dalam hidupku, sesungguh nya dia lah terletaknya segala impian dalam hidupku, sesungguhnya tiada yang lain ku sayang dan cinta selain dia. Engkau bukakan lah pintu hatinya untuk memahami akan segala isi hati ku terhadapnya. Engkau lembutkan lah hatinya. Engkau buka kan lah pintu hatinya untuk menyayangiku, mengasihiku dan menyintaiku seperti mana aku sayang, kasih dan cinta padanya. Engkau berikanlah kami kekuatan dalam mengharungi apa jua rintangan dan ujian dari mu. Sesungguhnya aku redha dan menerima kehadirannya dalam hidup aku seadanya dan aku juga lebih bersyukur kepada setiap nikmat yang telah kau kurnia kan kepada ku. Kau rahmatilah perasaan kasih sayang kami berdua. Berikan lah ruang kepada kami untuk bersama semula. Berikanlah ruang kepada keluarga kami berdua untuk menjalinkan hubungan persaudaraan bersama. Engkau tunaikan lah segala apa yang kupinta. Jadikanlah cita-cita ku menjadi kenyataan. Engkau kurniakan lah kami semua penolongmu agar membimbing kami untuk terus berada di jalan mu yang benar. Sesungguhnya walaupun apa jua yang berlaku antara kami, dia tetap segala galanya bagi aku dan dirinya amat bermakna dalam hidupku. Amin ya rabbal alamin.

32 comments:

Nur Girl said...

akak..
sy doakan akak bahagia..
sy pun nak usahakan mcm akak ni la..
boleh sy doa guna doa akak ni..

Yatie Ariffin said...

Terima kasih atas doa Nur,

Jika niat Nur baik...InsyaAllah Allah akan makbulkan.

saidatul akmar said...

A'kum kak yatie...means skrg akak mmg dh berbaik semula la dgn insan yg akak doakn dlm doa kt atas?alhamdulillah :)

saidatul akmar said...

A'kum kak yatie...tahniah akhirnya kak yatie bahagia skrg...alhamdulillah doa kak yatie dimakbulkan...mmg sedih & terharu bla bca n3 ni...sy sbnarnya ada hajat nk tnya sket dkt kak yatie..harap kak yatie sudi mmbantu sy..

saidatul akmar said...

A'kum kak yatie...tahniah akhirnya kak yatie bahagia skrg...alhamdulillah doa kak yatie dimakbulkan...mmg sedih & terharu bla bca n3 ni...sy sbnarnya ada hajat nk tnya sket dkt kak yatie..harap kak yatie sudi mmbantu sy..

saidatul akmar said...

A'kum kak yatie...sy nk mtk pendapat kak yatie,hrp kak yatie dpt mmbantu sy =|

Yatie Ariffin said...

salam saidatul,

maaf sebab ambil masa yang lama untuk balas comment2 Aida. Tanyalah apa saja, InsyaAllah kak Yati akan cuba jawab.Email ke atieariffin831@gmail.com atau add FB Nor Hayati Ariffin

leya ash said...

boleh saya tanya..saya bukan beragama muslim tapi pasangan saya adalah muslim dan sekarang saya amalkan doa2 dari surah yg ada dalam agama kamu..adalah bacaan doa itu berhasil?

marilyn john said...

akak dh bebalik x dgn insan akak sayang?

marilyn john said...

sudah bebalik x dgn insan akak sayang tu? :)

Yatie Ariffin said...

Sayang marilyn john....kak yatie sedang berbahagia dengan suami tercinta kini.Doa kak yati dimakbulkan Allah

NARIN SHAH said...

Assalamualaikum kak... adakah doa ini sesuai untuk sy amalkan untuk sy meminta si dia kembali?? kini sy berada dlm keadaan yg amat2 tertekan.. ditinggal kekasih kerana sy terlalu mementingkan diri sendiri.. sy kini amat menyesal dgn apa yg terjadi.. kekasih pergi tinggalkan sy.. sy benci dgn diri sy..
adakah masih ada peluang jika sy amalkan doa ini? kini sy seperti berjihad.. mendekatkan diri pd ALLAH.. meminta supaya ALLAH berikan ptunjuk hidayah kpd sy... ALLAH Maha Besar.. Dia lah yg mngatur dan mengetahui segalanya.. :( :(

NARIN SHAH said...

Assalamualaikum kak.. sy kini berada pada paras kritikal.. kerana merindui insan yg sy syg.. slame ni dia menyayangi sy .. sy x menjaga hatinya.. selalu menyakitkan hati dia.. kini sy menyesal dgn apa yg terjadi.. kini dia sudah meninggalkan sy.. sy amat merindui dia.. dengan doa yg kak yati saran kan ini.. boleh kah sy jadikan amalan utk si dia kembali? sy mahu kan hati dia..kini sy seperti seorang yg sedang berjihad...kini sudah masuk 1 minggu kami dia tinggalkan sy.. ALLAH Maha Besar.. Dia lebih tahu segalaNya.. dia sudah cukup baik pada sy.. :( :(

Kisah Ku said...

Assalammualaikum akak...sy mohon share doa nye ye..halalkn ilmu yg sy amek dr akak...terima kasih ats doanye..

Yatie Ariffin said...

silakan dik

Thin_Pumpkin said...

assalamualaikum kak. sy ingin dia kembali. boleh sy amalkan doa ini wlupun dia dah punya org lain?

Storage Nagios said...

Denagan izin tuan punya blog, boleh saya mohon share doa ini?

Azly Zainal Abidin said...

Salam. Doa yang bagus dan sempurna. Mohon untuk diamalkan.

Fauziah Gee said...

mohon izin mengamalkannye

de usery said...

Assalam kak yati mohon izin saya share doa akk utk saya amalkan dlm permasalahan saya ye.

Yatie Ariffin said...

Adik2 pengunjung blog akak, silakan mengamalkan doa ini. Tak perlu minta izin.

Sylvester Sylvester said...

Izin kn saya mengamal kn DOA akak..amin

Sylvester Sylvester said...

Asalamualaikum.Kak izinkan saya amalkan DOA INI terima kasih Kak..amin

nieza Cha said...

ASSALAMUALAIKUM KAK..SY HAPPY DENGAR AKAK DH DPT KEMBALI HAK AKAK YG SEPATUTNYA AKAK DPT..
SY PON SENASIB AKAK, CUMA KES SY BELUM SELESAI LG DAN PALING MENYAKITKAN EX BAWA LARI ANAK SY...
KAK JIKA X KEBERATAN BOLEHKA SY MENGHUBUNGI AKAK..

SY BERHARAP SANGAT2

Yatie Ariffin said...

Waalaikumsalam Nieza,

Nieza boleh email akak di alamat atieariffin831@gmail.com

Unknown said...

Berapa lama akak berbaik dgn suami Sekarang

Unknown said...

Sedih sy bca DOA ini..semoga sy pun mendpt kebhgian mcm kakak

farid wahab said...

asalamualaikum kak, izinkan sy untuk mnggunakan ayat ni, terima kasih kak krna ianye sngat bermanfaat kpd sy buat masa ni... semoga doa kita dimakbulkn Allah SWT... InsyaaAllah.. Aamin

Aidil Adham said...

saya doakan sentiasa brsama dgn org trsayang...sy buk silap..andai dpt undur kn masa..sy hrgai dia..skrg dia jauh..mcm mna nk pujuk...dia dh benci..trsangay2 bnci..sy rndu dia...x pnh dia mcm ni..kami dh tung...tp skrg dia nk break...krn sy slalu brmslah..slalu kje x.ttp..sy usaha..adkh ni ptanda yg dia bkn milik sy....sy btl2 perlukan di..dia cita2 sy...ggl dlm apa pn x kesah..tp law ini gagal...sy dh gagal dlm.hdup....doakan kami kak...

Aidil Adham said...

saya doakan sentiasa brsama dgn org trsayang...sy buk silap..andai dpt undur kn masa..sy hrgai dia..skrg dia jauh..mcm mna nk pujuk...dia dh benci..trsangay2 bnci..sy rndu dia...x pnh dia mcm ni..kami dh tung...tp skrg dia nk break...krn sy slalu brmslah..slalu kje x.ttp..sy usaha..adkh ni ptanda yg dia bkn milik sy....sy btl2 perlukan di..dia cita2 sy...ggl dlm apa pn x kesah..tp law ini gagal...sy dh gagal dlm.hdup....doakan kami kak...

Unknown said...

Salam akak, saya ad email kat akak isnin yg lepas. Harap akak sudi tgk dan reply email sya tu ya. (mhdkerel@gmail.com)

Mohd khairil said...

Salam akak, saya ad anta emel kt ak, mohon akak dpt baca dan reply ye kak. Terima kasih kak, selamat berbahagia akak dan suami yer