Monday, June 18, 2012

ISTERI BEKAS SUAMI SAYA SEORANG GRO RUPANYA

Jika sebelum ini andaian saya bahawa isteri my EX seorang anak dara tua....rupa2nya saya tersilap. Allah Taala ingin menjawab kesombongan bekas suami saya dengan mendedahkan sesuatu yang di luar jangkaan saya. Jika sebelum ini saya menjangkakan bahawa perempuan ini pasti bukan perempuan yang baik kerana 

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26)


Nampaknya jangkaan saya tepat sekali. 

Suatu hari di tempat kerja, saya sedang membuat kerja saya tanpa menggunakan internet (tetapi di sekolah memang ada wireless ) . Tiba2 terbuka di depan saya beberapa pencarian. Saya pun pelik...apa benda ni tiba2 muncul depan saya. Saya pun baca dan terperanjat.Nama isteri my Ex terpampang dengan jelas. Saya buka setiap satu carian tersebut. Isteri bekas suami saya ada sejarah hitam yang tercatat di semua akhbar di Malaysia. Dia seorang janda, mempunyai teman lelaki Benggali yang sudah beristeri.Telah mengadakan hubungan seks dengan lelaki ini. Seorang bekas GRO yang kemudian bekerja di sebuah hotel. Teman lelakinya telah membunuh anaknya yang berusia 3 tahun kononnya cuba mengubati anaknya yang kononnya di sihir bekas suaminya.

Saya  tidak ada sebab untuk menolak sesuatu yang Allah tunjukkan tetapi sebagai mengelak dari fitnah, saya akhirnya membuat penyiasatan bagi mencari bukti....no kad pengenalannya tepat menunjukkan beberapa perkara lain yang tidak saya sangka.

Akhirnya kepelikan saya tentang beberapa perkara terjawab..Terngiang2 kata2 anak2 dan rakan serta jiran2.

Ibu kerja kat HSBC bank. Ibu kerja dari 11 pagi sampai 11 malam. Ibu tak solat. Ibu pakai seksi kat rumah. Ibu make up kat rumah. Menurut kawan2 saya, dia jual karipap ,itu dan ini.

Rupanya dia hanya ambil Diploma in Kaunseling dr UKM pada tahun 2010 saja. Boleh ke kerja di HSBC bank dengan kelulusan itu? Bank apa buka dr pukul 11 pagi sampai 11 malam. Dia juga pernah meletakkan status sebagai eksekutif di HSBC bank di LINKEDIN.

Saya malas nak komen apa2 lagi. Allah Taala lebih mengetahui. Saya boleh saja mendedahkan semua bukti dan mengeluarkan message sombong dan penghinaannya terhadap saya   tapi semua itu hanya akan mengaibkan dia saja.Sikit-sikit tu boleh saya konsikan Dan saya memang tahu...dia takkan sedar pun . DATANGLAH SERIBU BALASAN DARI ALLAH PUN ....DIA TAKKAN SEDAR PUN.Orang seperti ni payah mengaku kesilapan sendiri.


Dari surat nikah dia pulak yang saya terima dari pembelaan peguam...mendapati bapa mentuanya (bapa isterinya) tinggal di Penjara Terengganu. Umur bapa dia dah 66 tahun.Tinggal macam mana saya pun tak tahu lah. Takkan kerja lagi kut dalam usia macam ni. Takkan tak ada alamat rumah kut sampai terpaksa letak alamat : Penjara Marang Terengganu . Wallahua'lam    No komen

Pendedahan ini bukan untuk mengaib sesiapa tetapi sekadar menunjukkan bahawa Allah ini Maha Adil.

Bacalah message2 sombong dan penghinaan serta fitnah dari dia yang dihantar 8 bulan setelah perkahwinannya.


Nak terkilan apa lagi....kejap kata saya curang, kejap kata 'antara kita tak ada masalah besar pun' Kalau nak menutup kesalahan sendiri , ada kalanya kebenaran muncul juga dari mulut sendiri







Untuk makluman, saya terminate nama saya dalam myjodoh bulan November. Apa dia buat menyiasat hal saya sedangkan dia sudah berkahwin pada bulan April.


Sebelum ni cakap kami tak ada masalah besar kecuali saya tak suka famili dia. Sekarang cakap kata curang pulak. Nak tutup kesalhan sendiri memang senang.

Masa ni saya tak tahu lagi apa status isteri dia dan tak tanya pun.


No comments: