Sunday, July 25, 2010

THANK YOU ALLAH

ALLAH sentiasa sayangkan saya.......sejak kecil hanya pada ALLAH saya mengadu. ALLAH sentiasa menguji saya dengan fitnah dan hasad dengki manusia....tapi dalam masa yang sama ALLAH berikan kekuatan, ketabahan dan keberanian luar biasa di dalam diri saya untuk menghadapi semua musuh saya sehingga kebenaran berada di depan mata. Orang boleh menilai dan mengadili kita tapi yang benar-benar mengenali kita adalah ALLAH. Kalau jahat kita.....ada lah balasan yang ALLAH berikan. Kalau baik kita......pasti ALLAH menyenangkan kehidupan kita. Hari ini.... saya kuat, tabah dan berani kerana saya tahu saya ada ALLAH yang TAHU SEGALANYA.Betapa saya harapkan saya boleh menjadi hamba yang lebih baik untukNYA.

Semalam....saya bersujud syukur kerana ALLAH menemukan saya dengan pasport yang hilang. Sungguh saya tidak sangka, Allah akan mengerakkan hati saya untuk memanjat bangku yang tinggi  menyelak cover fridge yang berada lebih tinggi dari saya untuk melihat apa yang ada di bawahnya.....pasport dan seutas rantai tangan emas. Saya tidak mahu memeningkan kepala memikirkan bagaimana keduanya boleh berada disitu sedangkan keduanya sepatutnya berada di dalam laci di tingkat atas. Apa-apa pun THANK YOU ALLAH...ALHAMDULILLAH.
 
Sebenarnya rahmat yang ALLAH berikan kepada saya sepanjang kehidupan saya lebih dari ujian yang menimpa. Saya percaya ALLAH memberi ujian kepada saya kerana ALLAH sangat sayangkan saya. Setakat ini saya bersyukur.....setiap ujian , fitnah serta penganiayaan yang terima, ALLAH redakan dengan kebenaran di penghujung cerita. Cuma....ketika ALLAH mengambil kembali insan yang saya sangat cintai saja.....hidup saya ibarat sudah bertemu nokhtah, ibarat jasad terpisah dari nyawa. Saya tabah di depan orang lain tapi di rumah..........hampir setiap siang dan malam selama lapan tahun....bantal saya basah dengan airmata.
 
Hari ini...saya redha ' buah hati pengarang jantung  saya' sudah hancur di mamah bumi. Sebagai ganti ALLAH menghadiahkan saya anak2 yang lebih saya cintai . ALLAH TAHU SEGALA-GALANYA dan di dalam hati saya......ALLAH tahu bahawa saya tidak mampu untuk kehilangan anak2 , insan2 yang paling saya cintai hari ini. CUKUP YA TUHANKU.......AKU MERAYU PADA MU PINJAMKAN ANAK2 KU UNTUK TEMPOH LEBIH LAMA DAN JANGAN KAU AMBIL MEREKA SEBELUM AKU MENUTUP MATA....AMIN YA RABBALA' LAMIN.