Saturday, July 24, 2010

Aduh.....pasport Antarabangsa ku hilang

Tak tahu nak cakap cam mana....satu rumah dah geledah...pasport antarabangsa saya entah di mana gerangannya.

Tension ke tak?.....mana tak? duit ke Vietnam dah bayar . Itu boleh urus dengan pergi secara berkumpulan.Boleh ke buat pasport berkumpulan kalau pasport individu hilang? Ni nak kena tanya imigresen.

Paling tension......nak ke China...uhuk uhuk. Kalau saya tak gi alamat kawan2 pun tak gi. Kesian diaorang. Kak Robthoh dah pun buat pasport.Paling kesian kat saya le....sebab saya setengah mati nak pegi sangat sangat.

Puas saya memikir.....bukan setakat pasport hilang, kamera pun hilang jugak. Nak kata 'ex bibik (ni tak citer lagi ni) yang ambik....entahlaah sebab masa nak send dia balik, dah bongkar barang dia.Memanglah dia mencuri tapi kamera tak pulak jumpa.

Kamera tu boleh lah nak redho sebab saya dah pun beli kamera baru tapi bab pasport ni.......lecehhhhh sangat nak buat lain. Silap haribulan kena penalti setahun baru boleh dapat buat balik.

Esok kena gi buat repot polis.Lagi lama tangguh...lagi tak boleh pegi.